Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Τα πουλιά και ο κυνηγός


Φέτος το Β2 του σχολείου μας υλοποιεί ένα πρόγραμμα από την Πρωτοβάθμια, στα πλαίσια των Πολιτιστικών θεμάτων. Ο τίτλος που διάλεξα για το πρόγραμμά μας ήταν: "Ζωντανεύοντας ένα παραμύθι". Αυτό αποτελεί και το στόχο μας για τη φετινή χρονιά: να ζωντανέψουμε, όχι μόνο ένα, αλλά πολλά παραμύθια! Δικά μας και... ξένα. Λέγοντας "δικά μας" εννοώ παραμύθια που τα ίδια τα παιδιά έγραψαν, ομαδικά ή ατομικά, στην τάξη.

Η πρώτη απόπειρα συγγραφής παραμυθιού έγινε ομαδικά, με αφορμή πέντε λέξεις από το Τετράδιο Εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος. Τα παιδιά, στις 18/11/2011, πήραν τις λέξεις κι έφτιαξαν ένα σύντομο παραμύθι στο οποίο περικλειόταν όλη η έννοια της επετείου που προσπαθούσαμε να τιμήσουμε την προηγούμενη μέρα, όλη η ουσία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου! Θα πρέπει να τονίσω ότι τα παιδιά δεν καθοδηγήθηκαν ούτε λεπτό γι' αυτή τη διαδικασία, παρά μόνο παρακινήθηκαν ώστε να μιλήσουν όλα και να φτιάξουν προτάσεις μικρές και κατανοητές.

Το αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής στη συνέχεια εικονογραφήθηκε από τα ίδια τα παιδιά, με τη βοήθεια και την επιμέλεια των συναδέλφων της Μουσικής, των Εικαστικών, ενίοτε των Αγγλικών και, φυσικά, τη δική μου.

Επόμενο βήμα ήταν η δραματοποίηση αυτού του παραμυθιού, με τη συνδρομή και της συναδέλφου της Θεατρικής Αγωγής, το οποίο παρουσιάστηκε στους συμμαθητές μας την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς, στα πλαίσια της σχολικής γιορτής. Αυτοσχέδια γκοφρέ κοστούμια, μάσκες που έβαψαν τα ίδια τα παιδιά, απαλή μουσική υπόκρουση και το παραμύθι μας "Τα πουλιά και ο κυνηγός" πήρε σάρκα και οστά!


Η δασκάλα των Εικαστικών είχε την ιδέα να ανέβει η ιστορία αυτή σε... κουκλοθέατρο, όπου τα παιδιά έφτιαξαν μόνα τους τις χάρτινες φιγούρες και απόλαυσαν τη διαδικασία άλλη μια φορά!


Τελευταίο βήμα ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού βιβλίου με την ιστορία και την εικονογράφηση. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τους μαθητές και τη δασκάλα τους η οποία δεσμεύεται να φτιάξει και όλες τις επόμενες ιστορίες των παιδιών! :)

Δεν υπάρχουν σχόλια: