Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

ΜΙΑ ΕΚΚΟΛΑΠΤΟΜΕΝΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

 

Το κάστρο μου

Το κάστρο μου έχει είκοσι μέτρα τοίχους. Το σχήμα του είναι τετράγωνο. Το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο οι τοίχοι του κάστρου μου είναι άσπρη πέτρα. Έξω από το κάστρο μου έχει μια τάφρο, με γοργόνες. Σε κάθε γωνιά του κάστρου μου έχει έναν μεγάλο πύργο. 

Το κάστρο μου είναι χτισμένο μέσα σε ένα όμορφο, καταπράσινο δάσος με μαγικά λουλούδια και κόκκινα μανιτάρια και μικροσκοπικές νεραϊδούλες. Επίσης έχει μικροσκοπικά νανάκια και θεόρατα δέντρα. Εκεί έχει απέραντα λιβάδια με τα μαγικά λουλούδια.

Το μυθικό μου κατοικίδιο είναι ένας λαμπερός, πανέμορφος και έξυπνος μονόκερος. Είναι ένα φιλικό πλάσμα με καλή συμπεριφορά και πολύ καλό χαρακτήρα. Η μαγική του ικανότητα είναι να γιατρεύει τους άρρωστους και να φτιάχνει ουράνια τόξα. Επίσης έχει πολύχρωμη χαίτη και ένα χρυσό κέρατο, έχει δύο ροζ αυτιά και δύο μπλε μάτια. 

Μια μέρα πριν από μια εβδομάδα εγώ και ο μονόκερός μου πηγαίναμε μια βόλτα. Τότε είδαμε μια μικροσκοπική νεραϊδούλα που ήταν άρρωστη. Με την μαγική ικανότητα του μονόκερού μου την γιατρέψαμε και την πήραμε μαζί μας στο εκπληκτικό κάστρο μου.

 

Άννα Σαρρή Γ2


Η παραπάνω έκθεση γράφτηκε από μία μαθήτρια της Γ΄ Δημοτικού και παρά το νεαρό της ηλικίας της εμφανίζει εξαιρετικά σημάδια συγγραφικής ευχέρειας.

Δομικά το κείμενο είναι ορθώς χωρισμένο σε παραγράφους. Αυτόνομες νοηματικά, αλλά συνδεδεμένες με συνοχή.

Ορθογραφικά το κείμενο είναι χωρίς ψεγάδι και το γλωσσολογικό στοιχείο που ξεχωρίζει είναι αυτό της χρήσης πληθώρας επιθέτων, που προσδίδουν παραστατικότητα και ζωντάνια σε κάθε γραμμή.

Νοηματικά το κείμενο παρουσιάζει μία ρευστότητα παντρεμένη με λακωνισμό, αφού λείπουν οι πλατειασμοί και οποιοδήποτε άσκοπο στοιχείο.

Συνολικά, ένα εκπληκτικό κομμάτι γραφής, από μία νεαρότατη συγγραφέα.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: