Τρίτη 12 Απριλίου 2011

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ




Η ΝΑΝΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΡΑΒΔΙ
Η ομάδα HIPPO προτείνει ένα εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα που αποτελείται από:

  1. μία παράσταση παραμυθιού που συνδυάζει αφήγηση, υποκριτική, μιμική και ζωντανή μουσική με θέμα την διαφορετικότητα.
  2. ένα σχέδιο δράματος, «Μετά την παράσταση», που βασίζεται στις τεχνικές του Εκπαιδευτικού Θεάτρου με αφορμή την παράσταση και θέμα το αίσθημα της ευθύνης και της επιλογής και τις έννοιες του σωστού και του λάθους.
Διάρκεια παράστασης: 40΄
Διάρκεια παιχνιδιού: 40΄
Συντελεστές:
.
Η ομάδα HIPPO αποτελείται από τους:
Φώτη Δούσο- Μουσικό, Θεατροπαιδαγωγό και
Αλέξανδρο Ράπτη- Μουσικό, Σκηνοθέτη

Ηθοποιός: Ειρήνη Αμπουμόγλι

Κείμενο: Νίκος Τσιώτσος- Συγγραφέας, Eκπαιδευτικός.

Σχεδιασμός δραστηριοτήτων Εκπαιδευτικού Θεάτρου:
Καλλιόπη Φύκαρη- Θεατροπαιδαγωγός.

Kοστούμια: Κατερίνα Χατζοπούλου- Σκηνογράφος, Στυλίστρια.

Σκηνοθεσία- μουσική: HIPPO

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας κόμης, ο κόμης Λεοπόλδος ντε Κουτεπιέ. Ο κόμης Λεοπόλδος είχε πολλά ονόματα, πολλούς τίτλους ευγενείας και του άρεσε να διοργανώνει πάρτι.
Ξεκινώντας την ιστορία μας έρχεται η ώρα να διοργανώσει ένα τέτοιο πάρτι. Ο Λεοπόλδος έχει αγωνία, για την επιτυχία της βραδιάς και γι’ αυτό καλεί στο πάρτι τη Νάντια, μια όχι και τόσο συνηθισμένη μάγισσα... Τι συμβαίνει όταν το μαγικό ραβδί της Νάντιας αρχίζει να μεταμορφώνει τους πάντες και τα πάντα; Και ποια είναι η εξέλιξη αυτού του περίφημου πάρτι του Λεοπόλδου με τους τόσους επίσημους καλεσμένους;



ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Μετά το τέλος της παράστασης μέσω της εφαρμογής του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education), δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να μοιραστούν την εμπειρία τους. Στόχοι του δράματος είναι να αναστοχαστούν την ιστορία και να διαπραγματευτούν τα νοήματα του έργου, να αναλάβουν ρόλους και να δημιουργήσουν αυτοσχεδιαστικές σκηνές, να εκφράσουν σκέψεις και να προτείνουν δικές τους λύσεις.
Το Εκπαιδευτικό Δράμα παροτρύνει τα παιδιά να αναπτύξουν δημιουργική σκέψη χρησιμοποιώντας τα εκφραστικά τους μέσα (σώμα και φωνή) και να κατανοήσουν δύσκολα νοήματα και έννοιες μέσα από το παιχνίδι.
Με αφορμή τον ‘πλαστό’ κόσμο του παραμυθιού, οι συμμετέχοντες μέσα από παιχνίδια ρόλων, μεταμορφώσεων, παντομίμας και παρακολούθησης σκέψεων, αλληλεπιδρούν μέσα από τους ρόλους, παίρνουν αποφάσεις σε διάφορα θέματα που προκύπτουν από το έργο και ταυτόχρονα απολαμβάνουν τη διασκεδαστική και λυτρωτική εμπειρία του κόσμου του παιχνιδιού και του θεάτρου.

2 σχόλια:

Μαριλία είπε...

Η παράσταση ήταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ!!! Πολλά συγχαρητήρια στους συντελεστές της! Τέτοιες παραστάσεις αξίζει τον κόπο να ανεβαίνουν σε σχολεία.
Μετά την άδεια των συντελεστών της, θα αναρτήσουμε κάποιες φωτογραφίες από την παράσταση. Και πάλι συγχαρητήρια για την υπέροχη δουλειά τους!

Μαριλία είπε...

Με αφορμή τη σημερινή δραστηριότητα στο σχολείο μας, νιώθω εντονότερη την ανάγκη να φωνάξω για ν' ακουστώ και από τους ιθύνοντες ότι χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο σχολείο! Και δεν αναφέρομαι στην αφηρημένη έννοια "Σχολείο", αλλά στη συγκεκριμένη έννοια "κτίριο"! Είναι κρίμα τον 21ο αιώνα αξιόλογες δραστηριότητες να θάβονται, κυριολεκτικά, επειδή οι χώροι του σχολείου μας δεν είναι κατάλληλοι για να τις φιλοξενήσουν! Αν θέλουμε να προάγουμε τον πολιτισμό σαν έννοια, οφείλουμε να το κάνουμε υπεύθυνα και συνειδητά. Κρίμα να "ψήνονται" από τον ήλιο οι μαθητές μας στο προαύλιο για να παρακολουθήσουν μια θεατρική παράσταση, κρίμα να καλύπτονται οι φωνές των ηθοποιών από τον περιβάλλοντα θόρυβο, κρίμα να μην μπορούν και τα ίδια τα παιδιά να προβάλλουν ένα δικό τους έργο υπό κατάλληλες συνθήκες.

Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Σαφώς θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τέτοιες αξιόλογες προσπάθειες, αλλά είναι επίσης σαφές ότι χρειαζόμαστε περισσότερη υποστήριξη.

Μ' ακούει κανείς;


Μαριλία Κωστάκη, δασκάλα 1ου Δημοτικού Σχολείου Γαζίου